Kärlek vi första ögonkastet!!!

Jag hade önskade mig en resa till en storstad med Tony när jag skulle fylla 40 år!

Allt jag fick reda på inför den stundande dagen var att jag skulle vara ledig  från den 28/11 t.o.m den 1/12. När  det var två veckor kvar  fick jag reda på att vi skulle åka flygplan och att jag skulle packa bekväma skor samt fina kläder.

På morgonen den 28 november sjung familjen för mig och jag fick ledtrådar av Tony, kanske inte de lättaste då han tagit de från teveprogrammet ” På spåret”.

10 poäng – Vi går längs piren mot den långa ormen, som är en del i stadens framgång.

8 poäng – Staden som vi är på väg till, den Matryoshka staden, är en viktig knutpunkt i landet. Är du vilse så har du problem. Att hitta här är lika lätt som att hitta en nål i en höstack.

6 poäng – I detta grundämne står tornen högt uppe i den syrerika luften. 32 kommuner består vår stad av

4 poäng -Vissa personer säger att  man ska äta upp hela skinkan andra bara halva, men de flesta sitter i förrådet och äter.

2 poäng – Titta på klockan, nu är vi snart framme i denna olympiska huvudstad.

IMG_7577När vi kort därefter satt i bilen på väg till flygplatsen fick jag veta vart vi skulle; LONDON . Jag hade inte varit i London innan men hört mycket trevligt om denna staden. Flygresan till London samt hur vi kom till hotellet, med tunnelbanan, minns jag knappt. Detta då jag hade svår tandvärk. Men vårt hotell låg i Russel Square i London, och skulle visa sig vara ett stort hotell komplex, men vad gjorde väl det? För hur mycket skulle vi vara på hotellet?

När vi installerat oss tog vi en första tur  ut i London hungriga som vi var tog vi första bästa restaurang en grekisk med facit i hand var det inget bra alternativ  maten var totalt smaklös dessutom var det dyrt men vad gör man inte när man är hungrig. Vi orkade dock med lite shopping. På kvällen somnade vi tidigt Tony hade huvudvärk och jag tandvärk.

IMG_7582 Vi vaknade tidigt och som genom ett under hade min tandvärk mildrats. Vi kom ut  tidigt tog tunnelbanan till Oxford Street , shoppade , promenerade  och shoppade .  Hann knappt till hotellet för att byta om innan Tony hade nästa  överraskning  till  mig , vi skulle på musikal och inte vilken som helst utan” Mamma Mia” en helt  underbar föreställning , jag skulle gärna se  igen!!

Tidigt på lördags morgonen tog vi tunnelbanan  för att träffa Prinsessan Diana ,  David Beckham , Barack Obama  m.fl. på Madame Tussauds. Helt fantastiskt att  träffa alla dessa ”kändisar”. Vi hade fått tipset att besöka Harrods mest för att det  är känt och lite speciellt. Det var visst fler än vi som tänkt den tanken för vi gick in  genom en dörr och ut genom nästa , vi kunde knappt röra oss därinne…. Istället  tog vi en dyr fika  på ett café´t mitt emot.

IMG_7658 IMG_7654 IMG_7584

Vi läste i vår guidebok om Camden marknad som är en gatustånds marknad och  enligt boken öppnar den  0900 varje lördag och söndag , så vi beslöt oss för att ta  oss dit tidigt på söndags morgon, när vi kom dit vid 08.00 visade det sig att  marknaden på öppnar kl 11 på söndagar. Så vi tog oss en liten  frukost på ett café  åkte tillbaka till hotellet checkade ut  lämnade väskorna på hotellet och åkte  tillbaka till marknaden,,, Vilken marknad, oj,oj,oj här fanns allt från hela världen  så mycket grejer. Kungsbacka marknad är som en droppe i havet jämfört med  denna marknad. Och mat från världens alla hörn,,,, dit vill jag åka igen!! Summan  sumarum vi hade en helt otrolig helg och som vi har gått och gått så att vi  haft värk i ben och fötter  i flera dagar efteråt. Men så mycket som  vi sett och  upplevt, oj,oj,oj. London har kommit till våra hjärtan!!!

Tack Tony för denna fantastiska present!! Birgitta 40 år 28 november 2013

2 reaktion på “Kärlek vi första ögonkastet!!!”